Planinari u posjetu Biokovu

Po godišnjem planu rada našeg društva došao je red za odlazak na Biokovo.
Ponedjeljak – 19.04.2021.
U ranim jutarnjim satima grupa od sedamnaest planinara kreće na put lijepom našom prema moru i Biokovu. Vremenska prognoza baš nam nije neka obećavajuća, pomalo nas kiša prati i niže temperature.
Stižemo na naše prvo odredište, a to je svetište Vepric posvećeno Majci Božjoj Lurdskoj na ulaz u Makarsku. Vrijeme se smirilo i mi obilazimo svetište koje djeluje umirujuće i idealno je za odmoriti dušu. Svatko u svojim mislima i molitvama obilazi taj naš mali Lurd . Nastavljamo put za Vrgorac gdje imamo dogovoreno noćenje, a to je hotel Prvan. Smještamo se po sobama, ostavljamo stvari i odlazimo da protegnemo noge u obilazak grada. Grad je skriven u zabiokovlju Dalmacije u podnožju vrha Matokita ( 1063 m ). Iznad grada je srednjovjekovna utvrda (Gradina, Vrgorac), a u gradu je očuvano sedam kula. Među kulama je i kula Tina Ujevića u čijoj blizini je i spomenik Tinu iz 1993 godine.
Utorak – 20.04.2021.
Prema planu i dogovoru odlazimo na vidikovac Nebeska šetnica – Skywalk Biokovo. Do vidikovca se dolazi uskom biokovskom cestom na visini od 1228 m. Dolazimo do recepcije Parka prirode Biokovo gdje nas dočekuje renđer, pričamo s njim, kupujemo ulaznice i nastavljamo vozilima prema vidikovcu. Vrijeme je oblačno te nam je i pogled na Makarsku i more nešto lošiji, ali imamo sreću da nam kiša nepada . Put nastavljamo prema Vošcu. Dolazimo do objekta u izgradnji na 1200 m ( nekad je tu bio stari planinarski doma ) , uzimamo ruksake o put pod noge. Nas petnaest penjemo se na Vošac 1421 m na kojem imamo kratku pauzu zbog slikanja i lupanja žiga. Vraćamo se natrag i vjetar jače počinje puhati, a uz to započinje padati soja ( solika – ledena bijela zrnca ) koja ne smoči odjeću , ali je neugodna zbog jačine vjetra. Zbog tih vremenskih nepogoda odustajemo od odlaska na Sv. Juru koji je bio sav u oblacima. Vraćamo se do vidikovca Skywalk Biokovo i tu nas dočekuje bolja vidljivost te ponovno hodamo po šetnici i uživamo u lijepim vidicima. Nakon toga grupa od četvero odlučila hodati od šetnice do recepcije Parka – 13 km, druga grupa od šest osoba odlazi do recepcije kombijem, a treća grupa od sedam osoba odlazi lijevo na vrh Kimet 1536 m. Staza kreće makadamskim puteljkom te vijuga i izlazi na prijevoj i nastavlja dalje uz dvije vrtače po kamenu i klekovini. Nakon vrtača penjemo se na prijevoj zapuštenom stazom i nastavljamo po kamenu i kamenim policama. Vidimo naš cilj – Kimet, hodamo, vjetar pojačava svoju snagu i opet pada soja… Zbog vremenskih nepogoda nas četvero odustajemo od vrha, a njih troje hrabro idu na vrh obilazeći duboku vrtaču i uspinju dosta strm vršni dio. Dok su oni penjali mi smo ih pratili pogledom i slikali ih. Nas četvero polagano se vraćamo natrag, a svako malo se okrećemo da vidimo vraćaju li se i njih troje i ugledamo ih. Svi sretni zajedno se vraćamo do vidikovca i kombijem odlazimo prema recepcije Parka gdje nas čekaju naši.
Srijeda – 21.04.2021.
Zbog vremenske prognoze odustajemo do Biokova i odlazimo gdje je prognoza bolja a i teren puta nešto lakši. Odlazimo na Omišku Dinaru koja je duga 16 km i široka 1 km, a sa zapadne i sjeverne strane omeđuje rijeka Cetina. Naših petero odlazi na vrh Kula 863 m. Staza kreće iz zaselka Čučuci uz stare kamene suhozide te vodi kroz borovu šumu do visoravni na Rašeljki. Na visoravni je planinarsko sklonište „Luda kuća „ ( 650 m ) sa kojeg se pruža lijep pogled na Omiš i Poljičku planu. Uspon nastavlja kozjom stazom kroz stijenu do zaravni Stražine te sa kamena na kamen na nisko raslinje na vrh Kula 863 m. U svim smjerovima lijepi su vidici. Druga grupa odlazi na tvrđavu Fortica koja je iz 15. stoljeća na visini od 262 m iznad grada Omiša. Jedanaest nas kreće na uspon , no zbog terena ih troje odustaju i vraćaju se natrag i uživaju uz more i uz rijeku Cetinu. Nas devetero nastavljamo dalje i kako se uspinjemo pogled i vidici se šire na Omiš, more i otoke. Na tvrđavi uživamo u pogledima , a vrijeme lijepo i sunčano. Vraćamo se natrag , i svi čekamo prvu grupu. Stižu naši sa vrha Kula i nakon zasluženog odmora krećemo dalje. Po dogovoru odlazimo u etno selo Kokorić gdje nas čeka naš domaćin Zvonimir Pervan i provodi nas kroz selo uz priču o povijesti i sadašnjosti sela.
Četvrtak – 22.04.2021.
Ujutro svi spremni, stvari slažemo u kombi i odlazimo doma, a uz put obilazimo i uživamo u ljepotama Rastoka. Stižemo doma u ranim večernjim satima.
Hvala Gradu Belišću i Udruzi sportskih udruga grada Belišća na ustupljenim kombi vozilima kojima smo obavili ovaj lijepi četverodnevni izlet.